Kezdő moly vagyok, kezdő recenzionista és betegszemű könyvolvasó. Ennek ellenére közel 100 könyvön tettem túl magam idén és a 2014-es évet jegyzem majd, ha azt kérdik, "mikor kezdtél el igazán olvasni?". Megjegyezném, hogy gyűlölnék sportolvasó lenni, aki kihívásokért vesz kézbe bármilyen könyvet, csak azt olvasom el, ami igazán érdekel, s akkor, amikor ahhoz épp kedvem van. Fontos esztendőt tudhatok magam mögött a kiadókkal történő kapcsolattartás miatt is. Bővíthettem a partnerek listáját, ezáltal többféle stílusú könyvet tudhatok a polcomon. Egy költözés miatt csak a legkedvesebb darabjaim vannak ma jelen a hétköznapjaimban, mégis végtelenül büszke vagyok minden darabra, amit a könyvkiadók küldtek nekem, s amiért cserébe én félreleváns véleményemet adtam.
Írásaim ma már a kisalföld.hu-n, illetve a könyvmegálló.hu-n is olvashatóak.
Újdonságot jelentett a moly.hu-ra való regisztrálás is. Találtam néhány hasonló érdeklődésű tagot, és összefutottam olyanokkal is, akikből elrettentő példa lett számomra. Kettőt név szerint is megnevezek alább, a leg-ek csoportjában. Íme a toplisták:
Könyvek, melyek a legjobban tetszettek:
1. Caroline Kepnes: Te
2. Benedict Wells: Különc
3. John Green: Csillagainkban a hiba
4. S. J. Watson: Amnézia
5. Muszka Sándor: Magányos nőknek, bukott férfiaknak
6. Markus Zusak: A könyvtolvaj
7. James Dshner: Az útvesztő
8. Curtis Sittenfeld: Sisterland - Ikerország
9. Louise Walters: Levelek a bőröndből
10. Agota Kristof: Trilógia (majdnem 2014-es :) )
Az idei leggyengébb olvasmányom:
Jessica Day George: Éjféli bál
A legcsinosabb borító:
A legcsúnyább borító:
A legtanulságosabb történet:
Sun-Mi Hwang: Rügy (az egyik legszebb mese, amit valaha olvastam)
http://olvasokasarokban.blog.hu/2014/12/01/sun-mi_hwang_rugy
Az év kiadója:
ATHENAEUM
nem sokkal mögötte marad el a CARTAPHILUS
Ha felmerül valakiben a kérdés, hogy mi alapján választok én "év kiadóját", akkor elmagyarázom: Egész egyszerűen az Athenaeum adta ki idén a legklasszabb könyveket (számomra). Lásd: Amnézia, Jodi Picoult-kötetek, Jonas Jonasson-kötetek, Rügy, stb.
És két könyves blogot is figyelemmel kísértem idén. Egyiket azért, mert volt mit tanulnom a szerkesztőtől, a másikat azért, mert jó kedvem lett a sok ökörségtől, amit ott találtam. Ezek:
A mester, akitől tanulnék:
http://gaboolvas.blogspot.hu/
A blog, ami híg és semmitmondó, de legalább olvasott:
http://zama.hu/
Nem szeretek toplistákat készíteni, mert mire sorba rendezem a legeket, máris változik a véleményem, így nem is szaporítom tovább a szót. Megköszönöm a partner kiadóknak a sok remek olvasmányt, és Nektek kedves követőim, hogy velem voltatok idén is. Isten tartsa meg jó szokásotokat és tartsatok velem jövőre is