Facebook

Címkék

2009 (1) 2010 (3) 2011 (2) 2012 (4) 2013 (4) 2014 (2) 2015 (2) 2016 (3) Agave Könyvek (3) Agota Kristof (1) Alexandra (3) Animus (2) Art Nouveau (1) Athenaeum (9) Az Olvasás Éjszakája (1) Az Útvesztő-trilógia (1) A három ufó (1) Bagi Iván (1) Benk Dénes (1) Bleeding Bride (1) Bohumil Hrabal (2) Caroline Kepnes (1) Cartaphilus (7) Christina Baker Kline (1) Chuck Palahniuk (1) Cor Leonis (2) Csabai Márk (2) Cser Kiadó (1) Curtis Sittenfeld (1) Daniel Keyes (1) David Lagercrantz (2) Dumakönyvtár (7) Erawan (3) Európa Kiadó (1) Fejős Éva (5) Feldmár András (1) Felméri Péter (1) Gabo (8) Gabo Kiadó (3) Gabó Olvas (1) General Press (5) Geopen (2) Greg Iles (2) Harlan Coben (1) Helikon (6) Hermann Hesse (1) horror (1) Hugh Laurie (1) HVG Kiadó (2) Interjú (1) Jaffa (1) Jaffa Kiadó (2) James Dashner (3) Jodi Picoult (4) John Green (3) Jonas Jonasson (1) Jo Nesbo (1) kérdőív (1) Kiss Ádám (2) Kondor Vilmos (1) Könyvbemutató (2) Kovács András Péter (1) Kurt Vonnegut (4) Libri (1) Linda Castillo (1) Louise Walters (1) Márai Sándor (3) Márkus András (1) Mark Frost (1) Mike Greenberg (1) Millennium-sorozat (2) Millennium trilógia (2) Multigáz (1) Muszka Sándor (2) Nevada Barr (2) Nick Cave (2) Nick Cutter (1) Orbán János Dénes (2) Oscar Wilde (1) ötven árnyalat (1) Ozzy Osbourne (1) P.K.D. (1) Patrick Modiano (1) Pongrác (1) Rácz Zsuzsa (3) Robin Cook (1) S. J. Watson (1) Simone de Beauvoir (1) Skandináv Krimik (2) Stephen King (2) Stieg Larsson (3) Sun-Mi Hwang (1) Szántó Dániel (1) Szütyiő (1) Tarandus (3) Terézanyu (1) Tóth Szabolcs (1) Ulpius-ház (6) Vadon (1) Vavyan Fable (1) Világsikerek (3) Címkefelhő

Harlan Coben: Hat év

2014.02.07. 09:22 | Zabhegyezo | Szólj hozzá!

Címkék: 2013 Harlan Coben Jaffa

Szerző: Harlan Coben
Cím: Hat év
Kiadó: Jaffa
Megjelenés éve: 2013
Oldalszám: 320

 

Itt van ez a kopasz amerikai faszi, aki Harlan Coben névre hallgat, húsznál is több sikeres krimit tudhat magáénak, imádják szerte a világon, s én még semmit nem olvastam tőle. Így rögtön a legutóbbi megjelenését, a 2013-as Hat év című mesterművét vettem kézbe, hogy lemaradásomat pótoljam. Jó adag kíváncsiság tombolt bennem Harlan Coben iránt, s a Hat év lassan egyéves trónolása a toplistán is arról győzködött, hogy olvasnom kell egy Coben-krimit. Naná, hogy érdekelt, milyen lehet az a kötet, amit a letehetetlen, megunhatatlan, feszültségkeltő, stb. jelzőkkel illetnek az olvasók. S igazuk volt, valóban az.

A rendszeres Coben-krimi fogyasztók már bizonyára számítottak rá, hogy ismét egy múltbéli rejtély kerül majd terítékre ezúttal is, amit majd a főhős oldalakon át igyekszik megoldani, én azonban elsőként tartottam kezemben Coben-művet, így minden előzetes számítás nélkül adhattam át magam a meglepetéseknek. Egy teljes hétvégén át gerjesztette a feszültséget bennem, s konkrétan semmire nem emlékszem az adott hétvégéről, csak, hogy pizza volt az ebéd, mert főzés helyett a Hat évet olvastam. Beszéltek hozzám, de nem hallottam, sok dolgom lett volna, de nem érdekelt. Talán nem is az izgalmat fokozta a történetvezetés, hanem a kíváncsiságot éltette. Már nagyon tudni akartam, mi lehet az egykori farm története mögött, s mi lehet az, ami egy roppant erős szerelmet ilyen drasztikusan szétválaszt. Ha már ízelítőt adtam a történetből, érdemes megemlítenem az első benyomásomat a könyv elejéről. Szentül meg voltam győződve, hogy bőven el lesz látva nyállal a sztori, hiszen melyik pasi keresné hat év után a szerelmét, akivel épp csak egy nyarat töltött együtt. Ilyen erős érzések csak a mesében léteznek. Nem bírtam komolyan venni, egészen addig, míg megbizonyosodtam róla, hogy nem egy sima romantikus sztorival van dolgom, hanem itt egy piszok nehéz rejtély áll a dolgok mögött.

Szimpatikus faszi a főszereplő, ki sem néznénk egy vézna egyetemi tanárból annyi elszántságot s bátorságot, mint amennyit főhősünk tanúsít, legjobb fegyvere az éles esze, s hogy a verekedésben is megállja a helyét, az már csak a ráadás. Maga a történet is nagyszerű, egészen filmbe illő. Mindvégig játszi könnyedséggel képzeltem magam elé a képeket, jeleneteket, s ez leginkább a jól megírt történetnek köszönhető. Remekül fokozza a feszültséget, fenntartja az érdeklődést, s olvastatja magát. Kihoz minden mohóságot az érdeklődő olvasóból, s ennél több aligha kell egy jó könyvhöz. Mire eldöntöttem, hogy ez egy remek krimi, legyen bármi is a vége, Coben még ráhúzott kicsit. Az utolsó oldalakon már aligha vár az olvasó izgalmas fordulatokat, inkább beletörődünk a végkifejletbe, ám az író ezt nem hagyja annyiban, tartogat meglepetést bőven a végére is.

Minden szempontból egy kiváló krimi ez, váratlan, de szép lezárással. Akarok még Coben-könyveket! Mondjuk most, de természetesen március 4-én sem lesz késő, amikor megjelenik majd a legújabb, Missing You címet viselő Coben-alkotás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasokasarokban.blog.hu/api/trackback/id/tr455803324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása