Facebook

Címkék

2009 (1) 2010 (3) 2011 (2) 2012 (4) 2013 (4) 2014 (2) 2015 (2) 2016 (3) Agave Könyvek (3) Agota Kristof (1) Alexandra (3) Animus (2) Art Nouveau (1) Athenaeum (9) Az Olvasás Éjszakája (1) Az Útvesztő-trilógia (1) A három ufó (1) Bagi Iván (1) Benk Dénes (1) Bleeding Bride (1) Bohumil Hrabal (2) Caroline Kepnes (1) Cartaphilus (7) Christina Baker Kline (1) Chuck Palahniuk (1) Cor Leonis (2) Csabai Márk (2) Cser Kiadó (1) Curtis Sittenfeld (1) Daniel Keyes (1) David Lagercrantz (2) Dumakönyvtár (7) Erawan (3) Európa Kiadó (1) Fejős Éva (5) Feldmár András (1) Felméri Péter (1) Gabo (8) Gabo Kiadó (3) Gabó Olvas (1) General Press (5) Geopen (2) Greg Iles (2) Harlan Coben (1) Helikon (6) Hermann Hesse (1) horror (1) Hugh Laurie (1) HVG Kiadó (2) Interjú (1) Jaffa (1) Jaffa Kiadó (2) James Dashner (3) Jodi Picoult (4) John Green (3) Jonas Jonasson (1) Jo Nesbo (1) kérdőív (1) Kiss Ádám (2) Kondor Vilmos (1) Könyvbemutató (2) Kovács András Péter (1) Kurt Vonnegut (4) Libri (1) Linda Castillo (1) Louise Walters (1) Márai Sándor (3) Márkus András (1) Mark Frost (1) Mike Greenberg (1) Millennium-sorozat (2) Millennium trilógia (2) Multigáz (1) Muszka Sándor (2) Nevada Barr (2) Nick Cave (2) Nick Cutter (1) Orbán János Dénes (2) Oscar Wilde (1) ötven árnyalat (1) Ozzy Osbourne (1) P.K.D. (1) Patrick Modiano (1) Pongrác (1) Rácz Zsuzsa (3) Robin Cook (1) S. J. Watson (1) Simone de Beauvoir (1) Skandináv Krimik (2) Stephen King (2) Stieg Larsson (3) Sun-Mi Hwang (1) Szántó Dániel (1) Szütyiő (1) Tarandus (3) Terézanyu (1) Tóth Szabolcs (1) Ulpius-ház (6) Vadon (1) Vavyan Fable (1) Világsikerek (3) Címkefelhő

Kiss Ádám: Szütyiő

2013.09.13. 10:49 | Zabhegyezo | Szólj hozzá!

Címkék: 2010 Kiss Ádám Szütyiő Dumakönyvtár

kiss-adam_szutyio.jpg

Szerző: Kiss Ádám
Cím: Szütyiő
Kiadó: Ulpius-Ház
Megjelenés éve: 2010
Oldalszám: 158

 

Fanatikus stand up rajongóként rövidtávú célom volt a 2012-es év végére beszerezni az összes Dumaszínházas könyvet. Ez hellyel-közzel sikerült is, most az olvasásuk van folyamatban. Kiss Ádámmal kezdtem, hiszen felnyitva a könyvet, megállapítottam, hogy ennek olvasási ideje nem lehet több 3 óránál.

Remek stand up-osnak tartom a Kiss pasast, főként mióta leszokott a bazdmeggel hígított előadásmódról. A mára jelentősen legyengült Showder színvonalhoz igencsak sok pozitívumot tesz hozzá jelenségével, ezért roppant kritikusan álltam hozzá az első könyvéhez. Rosszhiszeműen gondoltam arra, hogy kihasználva ismertségüket, eladnak egy színvonaltalan könyvet, hiszem kíváncsiak a rajongók, úgyis megveszik. Nem tévedtem.

Első csalódásként rájöttem, hogy ez nem egy regény. Összefüggéstelen novellák sorozata, amelyek túlnyomó része korábban a színpadon már előadásra került. Emiatt az élvezhetősége is jelentősen gyengülni látszott, de azért csak reménykedtem:

Egy félnapos utazásra vittem magammal, abban a reményben, hogy egy busznyi népet fogok a féktelen hahotázásaimmal idegesíteni. Ez nem így történt. Helyenként görbítettem egy vigyort a számból, máskor elhúztam egy mosolyra, de hangos röhögés sehol nem tört ki belőlem. Sőt, fordítva sült el a röhögős rész, hiszen az eszperente sztori olvasásához fejjel lefele kellett tartanom a könyvet. Ekkor kissé gyanúsnak tűnhettem utastársaim szemében, de csak ezt az egy rendellenességet nyújtotta a könyv. Az óriásbetűkkel tördelt történetek alig vettek igénybe 2-3 oldalt novellánként, melyek közé egy színes fotó is társult az íróról, valamilyen őrült pozitúrában, vagy ruházatban. Az 5.-6. Történet olvasása után kisebb felháborodást észleltem magamon, hiszen én őrült tempóban olvastam, ahogy azt egy hosszan utazó szokta, és a tartalom egyre fogyni kezdett. Egy leültömben jutottam el az utolsó oldalra, s mutattam felháborodást a végén. Ne olvassátok így ezt. Naponta, hetente vegyetek elő belőle egy-egy történetet, tapsoljátok meg, rágjátok át magatokat rajta, s úgy talán megmarad valami belőle, de ha egyszusszra darálod, gyorsan feledésbe merül.

A maga 158 oldalával ez a könyv pofátlanul drága 3490 forintért, de megvesszük, mert kíváncsiak vagyunk, hiszen Ádámot szeretjük, így utólag meg már, hiába reklamálunk.

Egy-egy történet próbált némi erkölcsi mondanivalóval is bírni, de én valahogy nem tudtam ezt komolyan venni egy huszonéves humorista szájából (tollából), és különben is, bölcsességekre ott van Müller Péter vagy a csapból csöpögő Coelho.

S végszóként annyit mondok csak, hogy Kiss Ádám őrizze zsenialitását a színpadon előadva, ha kell bazdmegelve, de semmiképp ne fáradjon hasonló kaliberű könyvek kiadásán.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasokasarokban.blog.hu/api/trackback/id/tr885510571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása